"Gagico, a fost foarte misto.."

Pffff.... nici nu stiu cu ce sa incep. A, da! Ma simt ca naiba!!!! Am uitat de ziua de nastere a  Oanei Pellea!!! Am uitat ca pe 29 ianuarie, o mare doamna a teatrului romanesc, un om in fata caruia sa faci "jos palaria", a aniversat 49 de ani de zambet, durere, bucurie, frustrare, orgoliu, smerenie, glorie si apoi iluminare.

A trebuit sa merg la Doamna Vietii Mele -> a se intelege Mama, ca sa stau de vorba despre oameni deosebiti de cultura, despre oameni care, asa cum spuneam intr-un post anterior, au influientat vietile altora. A trebuit sa o ascult pe Doamna Mea cu cata caldura imi povestea despre Doamna Teatrului Romanesc - Oana Pellea. Cu cata admiratie, cu cat respect, cu cata dedicare.

Si imi venea sa imi dau doua palme!!! Sau 4. Meritam. Anul trecut i-am scris Marii Doamne, sange de boieroaica, cu verticalitate cat cuprinde, spirit si caracter prin tot ce face si spune, un email. Am indraznit eu, o necunoscuta, sa ii spun: "La multi ani!". Ce credeti? Mi-a raspuns!

Nici in visele mele nu m-as fi asteptat la asta. Dar mi-a raspuns. Nu mai stiu pe ce site am gasit adresa, si nici nu eram sigura ca este a Domniei Sale. Dar mi-am spus: "Ce as avea de pierdut?" Si i-am urat cu sinceritate, toate gandurile mele bune pt ziua dansei.

Astazi mi-am luat timpul meu pt a o vedea in interviul din emisiunea "Profesionistii" a distinsei doamne Eugenia Voda. Dragii mei... Sunt fara cuvinte. Si ma simt mica. Ma simt ca dupa o lectie de viata care mi-a fost data din nou, de catre aceeasi persoana (prima a fost dupa ce i-am citit cartea "Jurnal"). Si ma simt mica. Din nou. Si cruda. Si lipsita de esenta. Si fada. Palesc cu totul in fata Oanei Pellea. De altfel, tot Varsator. Imi dau seama ca unele din trairi, din idei, din modalitatile de abordare exprimate de dansa, le am si eu. Insa le-am uitat, prinsa din nou si din nou de valul vitezei, si de viata care ma traia pe mine si nu eu pe ea.

M-am uitat, pret de mai multe ore, pe siteul dansei, la interviul mai sus mentionat, la alte informatii de pe on line. Am cugetat, mi-am simtit ochii umezi, remuscari pt propria-mi superficialitate si lipsa de interes de care am dat dovada uneori, tata, dor de el, Mama, panica fara dansa, liniste si mi-am amintit vorbele lui Al Meu ( "Uitasem ca viata se traieste ACUM, uitasem sa traiesc clipa..."), si mi-am dat seama, poate pt prima oara dupa vremea ce trecu de cand suntem impreuna, de cat e mult il iubesc. Si ca pot sa iubesc si familie, si cateii familiei, si prietenii, si copii straini care imi zambesc sagalnic pe strada... s.a.m.d.


Doamna Pellea spunea ca o zi trecuta fara a darui, orice, oricat celor din jur, este o zi pierduta. Nu pot sa nu subscriu! Nu pot sa nu ma uit la... Dar pe rand. Ca sa intelegeti. Am in ultima perioada o furie... O frustrare. O... nici nu mai stiu cum sa definesc aceasta stare. Saturatie? Da. Ma refer doar la o parte din viata mea. Si deci am vazut eu astazi in mine aceasta stare. O idetificasem mai de multicel. Acum insa o vad asa: nu e mai usor oare sa schimb abordarea, si atunci se va schimba si contextul? Nu e mai usor sa zambesc, chiar daca am senzatia ca celalalt greseste, sau ma enerveaza? Nu e mai usor sa nu raspund cu aceeasi moneda, ci cu opusul raului sau ranirii? De fapt, cred, sigur e mai greu. Dar poate de aici incepe drumul catre a deveni "un om special", "un om care a influientat vieti".

Ma uit la un om, inainte de actrita si femeia Oana Pellea, si vad o seninatate, maturitate, lumina in suflet si atata caldura in zambet, caci ar putea umple inimile a 10 generatii de pamanteni. Este un dar, ma gandesc uneori, prea frumos pt o natie de "Nora pt mama" si OTV. La fel ca Amza Pellea. La fel ca multi altii.

Pt inceput, mergeti la linkul de mai jos. Daca voi considerati ca merita, apasati mai departe pe linkul catre partea a doua... si apoi catre a treia... si apoi catre a patra... Si sigur, dupa o ora de ascultat si admirat zambete si lacrimi sincere, veti iesi mai bogati, multi mai bogati



Nu pot sa mai comentez nimic. Doar ca maine ma duc la teatru. Multumesc, Mare Doamna, Oana Pellea!

PS: Titlul? Cuvintele Mamei Distinsei Doamne a Teatrului Romanesc, din ziua mortii dansei. Si au fost spuse cu zambet pe buze. Era impacata cu totul si toate. Si fericita.

Despre Oana Pellea: http://oanapellea.com/ 
Si despre cum a influientat vieti: http://bucurenci.ro/2011/01/cativa-dintre-mentorii-mei/

Yours,
Me

Comentarii

Postări populare