Tineti aproape!

Behind the screen..and behind the microphone... Indiferent ca transmiti mesajele tale prin vorbe, scrise sau rostite, se pierde mai mult de 60% din mesaj.

Astazi, la examenul meu de atestare in profesia de "Formator", adica trainer pe limba noastra rom-gleza, povesteam "studentilor mei" despre comunicarea non-verbala. Si cat de multe spun gesturile corpului nostru coordonate spre adevarul pur de creierul limbic - prima forma cerebrala in evolutia homo-sapiens. Cea pe care nici cortexul si nici neo-cortexul nu o poate domina, influienta, controla....

"Deci, iti poti trai viata trasand granite, sau poti sa-ti traiesti viata incalcandu-le. Granitele nu tin oamenii departe, te tin pe tine inchis. Iata ce stiu eu: daca esti dispus sa-ti asumi riscul, ceea ce vezi cand treci in partea cealalta, este spectacular..."
Mi-a placut concluzia asta de episod din Gray's Anatomy.
 
Ne inchidem in noi, sau avem curajul sa ne expunem total. Colegii mei la curs, carora le multumesc pt indulgenta si suport, m-au felicitat azi. Doi dintre ei mi-au spus ca sunt atat de transparenta si sincera in exprimare si expresie ca nu am ce cauta in PR sau HR. Si Clara mi-a spus ca i s-a parut chiar interesanta expunerea mea despre cum identificam si decodificam gesturile mainilor.
 
Is all about communication..... Atunci cand esti fata in fata, il poti "simti" pe interlocutor. Cand este la celalalt capat al firului, sau in spatele ecranului scriindu-ti tie, cititorule, mailuri, nu il "simti". Pt ca nu il poti "atinge".
 
Virtualitatea ne miscoreaza sansele la succesul socializarii. Cu prietenii, intr-o relatie, cu parintii. Desi unii au penel talentat, si de multe ori se exprima mai bine in scris decat verbal, in niciunul dintre cazuri.. nu "ii poti lua pulsul" privindu-l.
 
Ochii vorbesc. Toata fata vorbeste. Mainile vorbesc. Pielea vorbeste. Si toate la un loc vorbesc sincer.
 
Si mai grav este cand e distanta. Atat de mare ca nu poti sa te urci in taxi sau sa cobori scarile ca sa il vezi pe intelocutor. Si atunci mesajul se trunchiaza si mai mult, si nu te lasa decat cu un gust amar sau cu un gol in stomac atunci cand se interpreteaza, dupa starea in care e receptorul, mesajul ce vrei sa il transmiti.
 
Sfat: niciun monitor de laptop, niciun telefon oricat de "smart" ar fi, nu poate inlocui un zambet, o atingere de mana, o imbratisare, o privire calda, un mers smecheresc. Era o vorba la o emisiune, nu mai stiu care... spunea: "Tineti aproape".
 
Asta va spun si eu. Nu pierdeti timpul cu aiureli. Apreciati imbratisarea sotului, parintelui, copilului, iubitului sau iubitei, bunicii, si zambetul, chiar si de la un necunoscut pe strada. Primiti prin asta mai multe ganduri si informatii decat 20 de milioane de carti despre sentimente...
 
"Tineti aproape"..
 
Yours,
Me

Comentarii

Postări populare