Zane, elfi, silfide si alte cele

Nu stiu altii cum sunt, dar eu, la 38 de ani, devorez, cu lipsa de satietate, carti fantasy, SF
si, clar, de explorare personala. Si nu numai. Carti sa fie si sunt fericita.

Imi dau seama ca, dupa ce ne dam noi peste cap sa crestem mari, si ajungem adulti tineri, si ne lovim de pragurile de sus cu totii, lasam in urma cucuie si julituri si ajungem sa fim "in toata firea", satui de responsabilitati, de griji, de preocupari nesfarsite, unele create de creierul nostru, innebunit dupa scenarii apocaliptice, altele de nevoia noastra de a nu ne simti vinovati ca am putea trai, totusi, si detasati de tot neamul planetar. Si sigur acesta nu ar disparea.

Ajungi, la un moment dat, sa te saturi si sa te intrebi: "Dar eu ce vreau sa fac? Ce imi mai place sa fac? Ce ma face fericit/a? Ce imi aduce satisfactii?". Si, uneori pentru ca vrem, alte ori pentru ca ne cautam un refugiu, ne afundam in diverse preocupari care ne ajuta sa ne detasam de tot si toate si sa traim in noi, in sfarsit, in noi insine.

Asta fac pentru mine cartile. Eu care, in copilarie si adolescenta citeam obligata, deodata, acum 15 ani, am descoperit lumea cartilor. Si ce simti cand citesti. Si cum se dezvolta creierul si viziunea asupra lumii proprii si din afara, dupa ce dai gata vreo 20 de carti pe enspe teme, in numai cateva saptamani. Carti care mai de care mai uimitoare prin abordare, creativitate, imaginatie, suspans si neasteptat. Vezi ca exista si altceva pe lume in afara de robotizata viata, limitata de noi insine. 

Imi plac filmele ca cele din seria "The Hobbit","Lord of the rings", sau cu super-eroi, imi plac elfii si Zanele si Grifonii din ele, sau din desenele animate, imi plac coloanele sonore care te lasa, efectiv te elibereaza sa alergi pe campiile imaginatiei. Imi place lumea creata de mitologia si folclorul germanic. Si nu doar de nemti.. Toate popoarele au un folclor minunat, povesti mitologice care te lasa cu gura cascata.. 
Imi plac elfii .. si scrie ceva frumos, in limba elfa, pe omoplatul meu. Da, zambesc melancolic si plina de sens gandindu-ma la asta. 
Imi place lumea fantasticului, caci acolo nu ai limite. Acolo te pierzi si te regasesti, printre zeci de personaje, de toate formele si originile, cu limbaje speciale, pe care doar neamul lor le intelege, cu idei abstracte, uimitoare si solutii la problemele lor care te scot toate din mersul ordinar, prea ordinar al vietii de om.

Cand citesc asa ceva, sunt aici si acum. Si nu mai exista niciun fel de preocupare. Constant caut metode de a ma aduce in prezent. Pentru ca atunci creierul tace, e liniste, si poti sa simti augmentat. Si cand faci asta, te simti viu. Iti dai seama cat esti ca fiinta. Cat de mare si frumos.

Daca stau sa ma gandesc, m-ar bucura ca vreun ONG sa caute voluntari, oameni care impartasesc pasiunea pentru citit si sa mearga in casele de copii institutionalizati si sa le impartaseasca din dragostea lor mai departe. Lumea ar incepe sa fie cu inca putin mai frumoasa, la fiecare fraza si capitol pe care mintile curate, nevinovate de copii le-ar inmagazina, procesa si transforma in sentimente de bucurie, admiratie. Eroii ar fi altii decat monstrii din desenele animate pentru copiii din ziua de azi. La care, apropo, eu una nu pot sa ma uit.

Am invatat ca poti sa iti creezi sanctuarul tau acasa, intr-un fotoliu, cu un taburet langa, pe care sa stai cu picioarele intinse, cu flori de jur imprejur si cu un pahar de vin, savurand o carte cumparata de ceva vreme, menita sa iti odihneasca mintea, dar sa iti antreneze imaginatia, creativitatea, simturile pe deplin.

Energia casei este influientata de tot ce este in ea: de ce culori ai, ce materiale tii in ea, cat de aerisit si curat este, de ce exprima picturile de pe pereti si fotografiile din rame, de cata lumina intra in casa, daca reinnoiesti lucrurile la ceva vreme, sau pastrezi cantitati imense de zdrente, doar pentru ca esti atasat emotional de ele, de ce cantitate de substante chimice toxice tii in casa si putem continua mult si bine.

Nu te adapta la energia din casa. Influienteaza energia din casa. Creaza lumea ta si activitatile tale care sa te umple de curat, de vivacitate, de culoare, de sunet si de sens. Si daca asta inseamna sa citesti carti cu elfi, citeste-le. Sa nu te intereseze ce zic altii, atata timp cat tu esti zambitor si magic, iar ei se uita la tine si isi doresc sa se simta cum te simti tu. Fii tu cel care le influienteaza viata. 

Yours, 
Me

Comentarii

Postări populare