Adevarurile lui DaVinci

        "Life is pretty simple: You do some stuff. Most fails. Some works. You do more of what works. If it works big, others quickly copy it. Then you do something else. The trick is the doing something else."
        Unicitatea, originalitatea, sunt lucruri pe care nu am fost educati sa le dezvoltam. A fii deosebit de ceilalti devenea o problema de batjocura iminenta. Reactia e specifica celor carora le este teama de nou si necunoscut, celor care nu sunt temerari si prefera ingroparea in seguranta relativa a mediocrului. 
        Veti zice ca astazi mi-a picat dictionarul in cap. Dar nu. Il am in cap de multa vreme, dar, dupa cum spuneam, un limbaj mai cizelat este privit ca incercare de epatare, si nu ma caracterizeaza tendinta. 
        Da, astazi vorbesc despre cei unici, speciali, despre oamenii destepti carora nu le este teama sa arate ca "au cu ce, mah". Astazi vorbesc despre oamenii cu care, spre bucuria mea imensa, ma inconjor de ceva ani. Si pe care ii descopar in fiecare zi cate putin, cate putin. Si mereu ma uimesc.
        Prieteni, amici, si continui sa atrag altii ce devin ulterior "cunoscuti" de valoare. Carora nu le este teama sa iti provoace destept status quo-ul, si care iubesc polemicile cu o finalitate si cu un scop. Din "confruntari" sau "dezbateri" ies idei frumoase. Ies acele unice reactii, ganduri, solutii, pe care, daca nu le-ai stimula destept, le-ai pierde si ar fi mai mare pacatul sa nu inzestrezi o lume deja aplatizata in gandire si reactii, cu ceva frumos, colorat, viu si destept.
        M-am plictisit sa vad oameni care isi folosesc nici jumatate din minima aia capacitate de invatare, rationare din lene sau mediu care nu ii stimuleaza sa rupa randurile si sa iasa din anonimat. M-am plictisit sa alerg pe canalele TV romanesti si sa imi dau seama cui se adreseaza media la noi in tara. Salva Celui de Sus ca exista National Geographic, Discovery, si altele de genul, ca sa trezeasca geniile adormite din somnul letargic. Nu stiu cat functioneaza, dar macar se incearca.
        As vrea sa vad si in tara asta exersata capacitatea de a trece peste propria conditie si conditionare, si indrazneala de a face lumina in jurul tau prin originalitate, desteptaciune, IQ exersat. Din fericire stiu ca se face acest lucru. La o scara relativ mica, dar macar se misca. Si cum usor, usor se strang florile cu care se face primavara, atunci am incredere ca cei despre care vorbesc si carora le dedic postul asta, vor fi al naibii de tupeisti sa continue sa iasa la suprafata, sa devina fosforescenti si sa contamineze din ce in ce mai multa omenire din jurul lor in drumul spre trezirea spiritului si inteligentei universale.
        Si iata inca ceva care imi place prin absolut si ma defineste intru maretia-i:
Excelenta prin simplitate. Da. Absolut. Vorbeam deunazi cu un niste prieteni despre business, si cum sa faci ca tu, un nou aspirant la viata de interprinzator independent sa reusesti intr-o piata plina si intoxicata de concurenti, nu neaparat dintre cei mai destepti de pe Terra, chiar daca promoveaza idei destepte. Si le-am spus opinia mea: "Nu prin chestii complicate faci diferenta. Ci prin instrumente simple, de bun simt, pe care ti le-ai dori tu pentru tine. Experienta m-a invatat din n intalniri avute cu furnizorii de servicii, ca prefer un mesaj de promovare simplu, la obiect, si scurt orele pierdute de acestia batand campii si complicand principii banale de functionare ale unui business (si ale creierului uman), sau ale satisfacerii nevoii clientului prin speech-uri complicate spuse in limba ceha, pe care culmea, nici nu o stapanesc. Ma rog, ati prins ideea."
        Dar revenind. "Simplicity is the ultimate sophistication". Iubesc cu toata inima acest adevar. Pentru mine este o valoare si un principiu de viata. Ca sa fiu si mai edificatoare: in opinia mea, cele mai sofisticate linii de imbracaminte, incaltaminte, masini, ceasuri - fara a ma limita la acestea, sunt cele cu linii simple, cu detalii simple. "Eleganta prin simplitate" imi spunea candva un mentor al vietii mele. Iata inca o valenta adusa simplitatii. 
        "Originala, deosebita, simpla si totusi atat de sofisticata..."... asta imi mai doresc sa aud spunandu-se despre mine cand  voi fi trecut in lumea celor drepti.


Yours,
Me

Comentarii

Postări populare